Pages

Thursday, June 7, 2018

თუ თქვენი შვილი ლაპარაკის დაწყებას აგვიანებს, ფსიქოლოგის ეს რჩევები გამოგადგებათ

ბავ­შვის მე­ტყვე­ლე­ბის პრობ­ლე­მე­ბი საკ­მა­ოდ ბევრ დე­დას აღელ­ვებს. ფსი­ქო­ლო­გე­ბი და ბაგა-ბა­ღის აღ­მზრდე­ლე­ბი ხში­რად აღ­ნიშ­ნა­ვენ, რომ თა­ნა­მედ­რო­ვე ბავ­შვე­ბი აგ­ვი­ა­ნე­ბენ ლა­პა­რა­კის და­წყე­ბას, აყოვ­ნე­ბენ გან­ვი­თა­რე­ბას. გთა­ვა­ზობთ ამო­ნა­რი­დებს ფსი­ქო­ლოგ თა­მარ გა­გო­ში­ძის სა­ჯა­რო ლექ­ცი­ი­დან, რო­მე­ლიც სწო­რედ ად­რე­უ­ლი ასა­კის გან­ვი­თა­რე­ბას ეხე­ბა.
- ორ წლამ­დე ბავ­შვს თუ ცო­ცხა­ლი მე­ტყვე­ლე­ბა არ ეს­მის, ლა­პა­რაკს ვერ ის­წავ­ლის. უნდა ეს­მო­დეს რე­ა­ლუ­რი ადა­მი­ა­ნის სა­უ­ბა­რი და არა რა­დი­ო­ში, ტე­ლე­ვი­ზორ­ში, კომ­პი­უ­ტერ­ში მო­ლა­პა­რა­კე ადა­მი­ა­ნის. ორ წლამ­დე ასა­კი არის ზუს­ტად ის სენ­სი­ტი­უ­რი პე­რი­ო­დი, რო­დე­საც ტვი­ნი ითხოვს შე­სა­ბა­მის სტი­მულს მო­ლა­პა­რა­კე ადა­მი­ა­ნე­ბის სა­ხით. თუ არ მი­ე­ცა ეს სტი­მუ­ლი, ვერ ალა­პა­რაკ­დე­ბა. მა­გა­ლი­თად, მა­უ­გლი ძა­ლი­ან კარ­გი ბიჭი იყო, ტვი­ნის და­ზი­ა­ნე­ბა არ ჰქო­ნია, მაგ­რამ ლა­პა­რა­კი ვერ ის­წავ­ლა, რად­გან არ ეს­მო­და ადა­მი­ა­ნუ­რი სი­ტყვა. რო­გორ ვზრუ­ნავთ ბავ­შვის მე­ტყვე­ლე­ბა­ზე: მშობ­ლე­ბი მე­უბ­ნე­ბი­ან, რომ ექ­ვსი თვი­დან უჭი­რავს ბავ­შვს გა­ჯე­ტი, პლან­შე­ტი... დედა სახ­ლში დაღ­ლი­ლი მი­დის, ძი­ძაც დაღ­ლი­ლია, კი­დევ უამ­რა­ვი საქ­მე აქვს დე­დას და თან ფიქ­რობს, რომ ბავ­შვი ასე ვი­თარ­დე­ბა. ფილ­მებს აჩ­ვე­ნე­ბენ, რუ­სულს და ინ­გლი­სურს ის­წავ­ლის...
ბავ­შვი უკვე ექ­ვსი თვი­დან ტი­ტი­ნებს და ერთი წლის რამ­დე­ნი­მე სი­ტყვას მი­ზან­მი­მარ­თუ­ლად ამ­ბობს. მშო­ბე­ლი ზოგ­ჯერ მე­უბ­ნე­ბა, მა­მას და დე­დას ცხრა თვის ასაკ­შიც უკვე გვე­ძახ­დაო და რომ ვე­კი­თხე­ბი, მი­ზან­მი­მარ­თუ­ა­ლად ამ­ბობ­და თუ არა ბავ­შვი ამ სი­ტყვებს, მერე უკვე უჭირთ პა­სუ­ხის გა­ცე­მა. ბავ­შვი შე­იძ­ლე­ბა არას­წო­რად ამ­ბობ­დეს სი­ტყვას, მაგ­რამ მი­ზან­მი­მარ­თუ­ლად. ეს მისი სი­ტყვაა, რო­მელ­საც იყე­ნებს კო­მუ­ნი­კა­ცი­ის მიზ­ნით. ენა სიმ­ბო­ლო­ე­ბია, მაგ­რამ ის გა­მო­ი­ყე­ნე­ბა სხვა ადა­მი­ა­ნებ­თან კო­მუ­ნი­კა­ცი­ის მიზ­ნით... ჩვენ­თან კვლე­ვა არ ჩა­ტა­რე­ბუ­ლა, მაგ­რამ ამე­რი­კის პე­დატრთა ასო­ცი­ა­ცი­ამ ჩა­ა­ტა­რა უზარ­მა­ზა­რი კვლე­ვა და აღ­მოჩ­ნდა, რომ პე­დი­ატრთან მი­სუ­ლი ბავ­შვე­ბის 30 პრო­ცენ­ტი აქვს მე­ტყვე­ლე­ბის პრობ­ლე­მა.
ეს უზარ­მა­ზა­რი ციფ­რია! სა­ქარ­თვე­ლო­ში ციფ­რი არა­ვის და­უთ­ვლია... ბავ­შვე­ბი აყოვ­ნე­ბენ, აგ­ვი­ა­ნე­ბენ გან­ვი­თა­რე­ბას! რა­ტომ? - გა­ჯე­ტის გამო! ზო­გი­ერთს ჰგო­ნია, რომ მე კომ­პი­უ­ტე­რის მტე­რი ვარ... არ ვარ კომ­პი­უ­ტერს მტე­რი, თა­ვად ვი­ყე­ნებ რე­ა­ბი­ლი­ტა­ცი­ის დროს, სტუ­დენ­ტებ­თან და სა­ერ­თოდ მი­მაჩ­ნია, რომ ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბი ძა­ლი­ან სა­სარ­გებ­ლოა. თუმ­ცა ამ ტექ­ნო­ლო­გი­ებს ტოქ­სი­უ­რი ზე­მოქ­მე­დე­ბა აქვს ბავ­შვე­ბის ნე­ი­რო­ნებ­ზე! არ ვიცი, რა­ტომ, ეს შეს­წავ­ლის სა­გა­ნია!.
ambebi.ge
https://www.facebook.com/www.Hedu.Ge/

No comments:

Post a Comment