Pages

Friday, September 21, 2018

მოსწავლეები ტანსაცმლის ბრენდებში არ ეჯიბრებიან..." - რატომ შეჰყავთ მშობლებს შვილები კერძო სკოლაში

სას­კო­ლო ასა­კის დად­გო­მის­თა­ნა­ვე ოჯა­ხის მთა­ვა­რი საზ­რუ­ნა­ვი ისე­თი სკო­ლის შერ­ჩე­ვაა, სა­დაც ბავ­შვი კარგ და ხა­რის­ხი­ან გა­ნათ­ლე­ბას მი­ი­ღებს. ბოლო წლებ­ში სულ უფრო იზ­რდე­ბა მო­თხოვ­ნა კერ­ძო სკო­ლე­ბი­სად­მი, 2017-2018 სას­წავ­ლო წელს კერ­ძო სკო­ლებ­ში მოს­წავ­ლე­თა რა­ო­დე­ნო­ბამ მნიშ­ვნე­ლოვ­ნად მო­ი­მა­ტა - ამ­დე­ნი მოს­წავ­ლე კერ­ძო სკო­ლებს 2000 წლი­დან მო­ყო­ლე­ბუ­ლი, არც ერთ წელს არ ჰყო­ლი­ათ.
კვლე­ვე­ბით დას­ტურ­დე­ბა, რომ კერ­ძო სკო­ლის მოს­წავ­ლე­ე­ბის გა­ნათ­ლე­ბის დონე ძი­რი­თად შემ­თხვე­ვა­ში უფრო მა­ღა­ლია, თუმ­ცა ისიც არ უნდა დაგ­ვა­ვი­წყდეს, რომ კერ­ძო სკო­ლა­ში სწავ­ლის სა­ფა­სუ­რის გა­დახ­და, სა­შუ­ა­ლო შე­მო­სავ­ლე­ბის მქო­ნე ოჯა­ხის­თვი­საც კი ძა­ლი­ან რთუ­ლია.
AMBEBI.GE შე­ე­ცა­და გა­ერ­კვია, რა კრი­ტე­რი­უ­მე­ბით ირ­ჩე­ვენ მშობ­ლე­ბი სკო­ლას და რე­ა­ლუ­რად, რით გან­სხვავ­დე­ბა კერ­ძო და სა­ჯა­რო სკო­ლე­ბი.„პირ­ველ რიგ­ში, რა თქმა უნდა, მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია სწავ­ლის დონე. კერ­ძო სკო­ლა­ში მას­წავ­ლე­ბელს ბევ­რად მეტი დრო აქვს თი­თო­ე­უ­ლი ბავ­შვის­თვის. მოს­წავ­ლეს პირ­ვე­ლი­ვე კლა­სი­დან უტარ­დე­ბა უცხო ენე­ბის გაკ­ვე­თი­ლე­ბი. სკო­ლა­ში შეს­ვლა ისე­დაც ერ­თგვა­რი სტრე­სია პა­ტა­რე­ბის­თვის, კერ­ძო სკო­ლებ­ში კი მაქ­სი­მა­ლუ­რად ცდი­ლო­ბენ ბავ­შვებს ნე­ბის­მი­ე­რი უარ­ყო­ფი­თი ემო­ცია თა­ვი­დან აა­ცი­ლონ.რა თქმა უნდა, ინფრას­ტრუქ­ტუ­რა­საც დიდი მნიშ­ვნე­ლო­ბა აქვს. კერ­ძო სკო­ლა მე­ტად და­ცუ­ლია, არ არის ქა­ო­სუ­რი სი­ტუ­ა­ცია და მშობ­ლის აზრს მაქ­სი­მა­ლუ­რად ით­ვა­ლის­წი­ნე­ბენ" - აღ­ნიშ­ნავს თა­მარ გა­ბი­სო­ნია, რო­მელ­მაც შვი­ლი წელს „ქარ­თულ-ამე­რი­კულ უმაღ­ლეს სკო­ლა­ში“ შე­იყ­ვა­ნა.
კერ­ძო სკო­ლე­ბის უპი­რა­ტე­სო­ბებ­ზე სა­უბ­რობს სა­ლო­მე მა­ხა­რა­ძეც, რო­მელ­საც უკვე სამი წე­ლია შვი­ლი „წმინ­და გი­ორ­გის სა­ხე­ლო­ბის სა­ერ­თა­შო­რი­სო სკო­ლა­ში“ დაჰ­ყავს. მშო­ბე­ლი აღ­ნიშ­ნავს, რომ გა­ნათ­ლე­ბის დო­ნეს­თან ერ­თად, სკო­ლა­ში დიდი ყუ­რა­დღე­ბა ეთ­მო­ბა მოს­წავ­ლის კულ­ტუ­რულ და ფი­ზი­კურ გან­ვი­თა­რე­ბას.
"სკო­ლა­ში არის და­მა­ტე­ბი­თი წრე­ე­ბი. არ­ჩე­ვა­ნი დი­დია: ცურ­ვა, ცეკ­ვა, ხატ­ვა, მუ­სი­კა და რაც ასე­ვე ძა­ლი­ან მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია ჩემ­თვის, სკო­ლას აქვს ფორ­მა. მშო­ბელს ყო­ველ­დღე არ უწევს იმა­ზე ფიქ­რი, რა ჩა­აც­ვას ბავ­შვს. მოს­წავ­ლე­ე­ბი ერ­თმა­ნეთს ჩაც­მის სტილ­სა და ტან­საც­მლის ბრენ­დებ­ში არ ეჯიბ­რე­ბი­ან, რაც სა­ჯა­რო სკო­ლის ერთ-ერთი მწვა­ვე პრობ­ლე­მაა", - ამ­ბობს სა­ლო­მე მა­ხა­რა­ძე.AMBEBI.GE-ს მიერ გა­მო­კი­თხუ­ლი სა­ჯა­რო სკო­ლის მოს­წავ­ლე­ე­ბის მშობ­ლე­ბის ნა­წი­ლი სკო­ლა­ში სწავ­ლის დო­ნით კმა­ყო­ფი­ლია და აცხა­დებს, რომ პირ­ვე­ლი­ვე კლა­სი­დან გა­ნათ­ლე­ბა­ში ფუ­ლის გა­დახ­დის სა­ჭი­რო­ე­ბა არ არის. მათი გან­მარ­ტე­ბით, ბევ­რი სა­ჯა­რო სკო­ლაა, სა­დაც სწავ­ლის ხა­რის­ხი და მას­წავ­ლებ­ლე­ბის კვა­ლი­ფი­კა­ცია სრუ­ლი­ად და­მაკ­მა­ყო­ფი­ლე­ბე­ლია. ნა­წი­ლი კი ამ­ბობს, რომ შე­საძ­ლებ­ლო­ბა რომ ჰქონ­დეს, სა­ჯა­რო სკო­ლა­ში ბავ­შვს არ ატა­რებ­და.
გა­ნათ­ლე­ბის ექ­სპერ­ტი სი­მონ ჯა­ნა­შია AMBEBI.GE-სთან სა­უბ­რი­სას ამ­ბობს, რომ სა­ჯა­რო სკო­ლე­ბის უმ­რავ­ლე­სო­ბის მთა­ვა­რი პრობ­ლე­მა ინფრას­ტრუქ­ტუ­რა, მო­უ­წეს­რი­გე­ბე­ლი სა­პირ­ფა­რე­შო­ე­ბი და არაკ­ვა­ლი­ფი­ცი­უ­რი კად­რე­ბია.
"უამ­რა­ვი პრობ­ლე­მაა სა­ჯა­რო სკო­ლებ­ში: უმ­რავ­ლეს შემ­თხვე­ვა­ში, სკო­ლის ბა­ზა­ზე არ არ­სე­ბობს ლა­ბო­რა­ტო­რი­ე­ბი, სპორ­ტუ­ლი დარ­ბა­ზე­ბი, მო­ედ­ნე­ბი. იქაც კი, სა­დაც სკო­ლას გარე სივ­რცის გა­მო­ყე­ნე­ბის შე­საძ­ლებ­ლო­ბა აქვს, აუთ­ვი­სე­ბე­ლია და სპორ­ტუ­ლი მე­ცა­დი­ნე­ო­ბე­ბი თით­ქმის ამო­ღე­ბუ­ლია სას­წავ­ლო პრო­ცე­სი­დან. სა­ჯა­რო სკო­ლებს გან­ვი­თა­რე­ბა­ში ზედ­მე­ტი ბა­რი­ე­რე­ბი უშ­ლის ხელს.
ძა­ლი­ან ჭირს სკო­ლა­ში კად­რე­ბის შეც­ვლა. სა­მი­ნის­ტრო დი­რექ­ტო­რებს არა­ფორ­მა­ლუ­რად მი­უ­თი­თებს, რომ მას­წავ­ლე­ბე­ლი არ გა­ა­თა­ვი­სუფ­ლოს. თუმ­ცა მი­უ­ხე­და­ვად ამი­სა, ვერ ვი­ტყვით რომ კერ­ძო სკო­ლა კარ­გი გა­ნათ­ლე­ბის მი­ღე­ბის ერ­თა­დერ­თი გზაა. სა­ბედ­ნი­ე­როდ, არ­სე­ბობს ისე­თი სა­ჯა­რო სკო­ლე­ბიც, სა­დაც მას­წავ­ლებ­ლე­ბის უმ­რავ­ლე­სო­ბა ძა­ლი­ან კვა­ლი­ფი­ცი­უ­რია და ხში­რად ეს პე­და­გო­გე­ბი კერ­ძო სკო­ლებ­შიც ას­წავ­ლი­ან, გა­დი­ან გა­დამ­ზა­დე­ბას და ვი­თარ­დე­ბი­ან" - აცხა­დებს სი­მონ ჯა­ნა­შია.
ექ­სპერ­ტის თქმით, ISET-ის მიერ ჩა­ტა­რე­ბუ­ლი ბოლო კვლე­ვით, კერ­ძო და სა­ჯა­რო სკო­ლის მოს­წავ­ლე­ებს შო­რის გა­ნათ­ლე­ბის დო­ნე­ში მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი გან­სხვა­ვე­ბა არ გა­მოვ­ლინ­და.
"ჩვენ ბევ­რი სა­ჯა­რო სკო­ლის მოს­წავ­ლის ძა­ლი­ან წარ­მა­ტე­ბუ­ლი მა­გა­ლი­თი გვი­ნა­ხავს და მათი მიღ­წე­ვე­ბი ხში­რად არაფ­რით ჩა­მო­უ­ვარ­დე­ბა კერ­ძო სკო­ლის მოს­წავ­ლე­ე­ბის მიღ­წე­ვებს. თუმ­ცა, მი­უ­ხე­და­ვად ამი­სა, კერ­ძო სკო­ლებ­ში სა­ჯა­როს­თან შე­და­რე­ბით, უფრო მრა­ვალ­ფე­რო­ვა­ნი პროგ­რა­მე­ბია, შე­მეც­ნე­ბი­თი გა­რე­მოა, უფრო მეტი კლუ­ბია. კერ­ძო სკო­ლა­ში, რო­გორც წესი ბავ­შვე­ბი უფრო მო­ტი­ვი­რე­ბუ­ლე­ბი არი­ან, სა­ჯა­რო­ში კი, ხში­რად კარ­გი მოს­წავ­ლე იჩაგ­რე­ბა მხო­ლოდ იმი­ტომ, რომ კლას­ში ბავ­შვე­ბის მიერ ცუდი სწავ­ლა უფრო წა­ხა­ლი­სე­ბუ­ლია.
კერ­ძო სკო­ლის არ­ჩე­ვი­სას მშობ­ლე­ბი ხში­რად ყუ­რა­დღე­ბას აქ­ცე­ვენ სო­ცი­ა­ლურ გა­რე­მოს, მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია ბავ­შვი რო­გორ წრე­ში ვი­თარ­დე­ბა. უნდა ით­ქვას, რომ სო­ცი­ა­ლუ­რი კავ­ში­რე­ბი არა­ნაკ­ლებ მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია ვიდ­რე ცოდ­ნა, ეს ასეა არამ­ხო­ლოდ სა­ქარ­თვე­ლო­ში და გან­სა­კუთ­რე­ბით სა­ქარ­თვე­ლო­ში.
თუმ­ცა, აღ­სა­ნიშ­ნა­ვია ისიც, რომ კერ­ძო სკო­ლე­ბის ნა­წილ­ში შვი­ლის შე­სა­ხებ ზუს­ტი სუ­რა­თის და­ნახ­ვა ჭირს. მი­ზე­ზი კი ისაა, რომ სკო­ლას, რა თქმა უნდა, არ სურს მოს­წავ­ლის და­კარ­გვა. რის გა­მოც ხში­რად ხდე­ბა მათი ნიშ­ნე­ბით წა­ხა­ლი­სე­ბა. თუმ­ცა მსგავ­სი შემ­თხვე­ვე­ბის­გან და­ზღვე­უ­ლი არც სა­ჯა­რო სკო­ლა­ში ვართ. ამი­ტომ მშობ­ლის ჩარ­თუ­ლო­ბა ნე­ბის­მი­ერ შემ­თხვე­ვა­ში ძა­ლი­ან მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია, იმის­თვის რომ შვი­ლის მიღ­წე­ვე­ბის და პრობ­ლე­მე­ბის შე­სა­ხებ საქ­მის კურ­სში ვი­ყოთ", - აღ­ნიშ­ნავს გა­ნათ­ლე­ბის ექ­სპერ­ტი.
სა­ქარ­თვე­ლოს სტა­ტის­ტი­კის ეროვ­ნუ­ლი სამ­სა­ხუ­რის მო­ნა­ცე­მე­ბით, ქვე­ყა­ნა­ში 223 კერ­ძო და 2085 სა­ჯა­რო სკო­ლაა. 518 038 მოს­წავ­ლე - სა­ჯა­რო, 57 143 კი კერ­ძო სკო­ლა­ში სწავ­ლობს.

No comments:

Post a Comment