Friday, December 29, 2017

მსოფლიოს წამყვან უნივერსიტეტებში 500-ზე მეტი სტუდენტის განათლება სახელმწიფომ დააფინანსა


ტექნოლოგიურ განვითარებასთან და სხვა ცვლილებებთან ერთად, პროფესიების უმრავლესობაში მუდმივი სიახლეები და ცვლილებებია, რომლისთვისაც ფეხის აწყობა სახელმწიფო საგანმანათლებლო სისტემის პრიორიტეტია.

საქართველოში დამსაქმებლებიც და განათლების სფეროს სპეციალისტებიც სხვადასხვა სფეროში კვალიფიციური კადრების სიმცირის კუთხით არსებულ პრობლემებზე წლების მანძილზე საუბრობდნენ. 2014 წელს განათლების ხარისხის გასაუმჯობესებლად და საჯარო სექტორში დასაქმებული კადრების კვალიფიკაციის ამაღლების მიზნით, სახელმწიფომ მნიშვნელოვანი ინვესტიციის ჩადება გადაწყვიტა.

მთავრობამ სწორედ ამ მიზნით შექმნა სსიპ განათლების საერთაშორისო ცენტრი. რომელიც დღეს უკვე განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს დაქვემდებარებაშია. ცენტრის მიზანია, სახელმწიფოს განვითარების პრიორიტეტების გათვალისწინებით, საერთაშორისო სტანდარტების შესაბამისი უნარებისა და ცოდნის მქონე კადრების მომზადება. აღნიშნულიდან გამომდინარე, ცენტრი იძლევა შესაძლებლობას, საქართველოს მოქალაქეებმა საზღვარგარეთ მიიღონ საუკეთესო განათლება და სასწავლო პროგრამის დასრულების შემდგომ მიღებული ცოდნის რეალიზება საკუთარ ქვეყანაში განაგრძონ.

როგორც „პირWელთან“ საუბრისას განათლების საერთაშორისო ცენტრის დირექტორმა ნინო ჭელიძემ აღნიშნა, 2014 წელს საზღვარგარეთ განათლების დაფინანსების პროექტი სულ სამი სასტიპენდიო პროგრამისგან შედგებოდა, სამაგისტრო სადოქტორო და კვალიფიკაციის ამაღლების პროგრამა.

„2018 წელს უკვე 9 პროგრამით ვხვდებით და, რა თქმა უნდა, ახალი წლიდან კიდევ რამდენიმე საერთო სქემას დავამატებთ. 2017 წელი ცენტრისთვის 500-ზე მეტი სტიპენდიით, სამი ახალი სასტიპენდიო სქემით, საპარტნიორო პროგრამებითა და საუნივერსიტეტო მხარდაჭერის პროგრამებით იყო გამორჩეული. ძირითადი ფოკუსი არის ის ახალგაზრდები და ის საჯარო მოხელეები, რომლებსაც უცხოეთში სურთ ხარისხის მიღება. საჯარო მოხელეების შემთხვევაში კი - კვალიფიკაციის ამაღლება. სახელმწიფო ბიუჯეტიდან 6.7 მილიონი ლარია გამოყოფილი, რომელიც სასტიპენდიო სქემებს ფარავს. ჩვენ გყავს პარტნიორი დონორი ორგანიზაციებიც. მათი დახმარებით, ყოველწლიურად 9-9,5 მილიონამდე ავდივართ. წლევანდელი სასტიპენდიო პროგრამა განსაკუთრებით გამოირჩევა უამრავი ახალი სასტიპენდიო სქემით. ძალიან საინტერესოა, რომ წელს ძალიან ბევრი კურსდამთავრებულთა გვყავს, რომლებიც, რა თქმა უნდა, ბრუნდებიან და მუშაობას იწყებენ საქართველოში. სწავლის დაფინანსებამდე მათთან ფორმდება საკონტრაქტო ხელშეკრულება, რომ ისინი აუცილებლად უნდა დაბრუნდნენ ქვეყანაში და მინიმუმ სამი წელი იმ სახელმწიფოში უნდა იმუშაონ, რომელმაც მათი განათლება დააფინანსა. გარდა იმისა, რომ ჩვენ მიერ დაფინანსებული კურსდამთავრებულები საქმდებიან, თვითონ მათ შექმნეს კურსდამთავრებულთა ჯგუფი. გარდა მეგობრული ურთიერთობისა, საკმაოდ მჭიდრო საქმიანი ურთიერთობა აქვთ ერთმანეთთან და საინტერესო საზოგადოებრივ პროექტებს ქმნიან. ჩვენ კი ვეხმარებით მათ საზოგადოებრივი პროექტების განხორციელებაში“, - აღნიშნავს განათლების საერთაშორისო ცენტრის ხელმძღვანელი.

მისი ცნობით, 2017 წელს ცენტრმა პირველად „კურსდამთავრებულთა მცირე საგრანტო“ კონკურსი გამოაცხადა და ოთხი გამარჯვებული გამოავლინა. გაცემული გრანტები ხელს შეუწყობს კურსდამთავრებულებისა და უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებების თანამშრომლობასა და საუნივერსიტეტო სივრცის განვითარებას.

ნინო ჭელიძე დაფინანსების პროცედურებსა და კომისიის დაკომპლექტების წესსაც განმარტავს.

„ცენტრის პროგრამებში მონაწილეობის მისაღებად კონკურსანტები ავსებენ ელექტრონულ აპლიკაციას. კონკურსანტების დაფინანსების შესახებ გადაწყვეტილებას ცენტრის საერთაშორისო კომისია იღებს. თითოეული კონკურსანტის შეფასებას კომისიის წევრები წინასწარ დადგენილი კრიტერიუმების მიხედვით, ერთმანეთისგან დამოუკიდებლად აწარმოებენ. კომისიის წევრები თითოეულ განაცხადს ინდივიდუალურად აფასებენ ელექტრონული სისტემის მეშვეობით. სტუდენტთა შერჩევის პროცედურა და შედეგი ძალიან მნიშვნელოვანია. აქედან გამომდინარე, სპეციალური კომისია, რომელიც სტიპენდიატობის კანდიდატებს არჩევს, მრავალსახიანი და მრავალგანზომილებიანია. მოწვეულები არიან როგორც სახელმწიფო სტრუქტურებიდან, ისე საზოგადოებრივი წრეებიდან. საკმაოდ ბევრი საქმე აქვთ. თითოეული აპლიკაცია დეტალურად უნდა გაიარონ. არ იციან, ვის აფასებენ. ჩანს მხოლოდ მონაცემები და სამოტივაციო წერილი. სახელი და გვარი დაფარულია. ეს პრინციპი ყველაზე მეტად კომისიის წევრებს მოსწონთ. ასე უფრო მიუკერძოებლად და ზეწოლის გარეშე მუშაობას ახერხებენ. რაც შეეხება სტიპენდიატობის კანდიდატებს, ბაკალავრიატი უნდა ჰქონდეთ დამთავრებული და უნდა ჰქონდეთ ერთწლიანი სამუშაო გამოცდილება. ეს ერთი წელი ძალიან ეხმარება ახალგაზრდას, მიხვდეს, რა მიმართულებით სჭირდება სპეციალიზაცია. საქართველოში ბაკალავრიატი არ არის განათლება, სადაც ჯერ აბარებ და მერე ირჩევ. აქ თავიდანვე აცხადებ შენს სპეციალობას. ბაკალავრიატის დამთავრების შემდეგ ხშირად არის შემთხვევები, როცა პროფესიის პროფილს იცვლიან. სწორედ ამიტომ ეს ერთი წელი ძალიან მნიშვნელოვანი პირობაა“, - განმარტავს ნინო ჭელიძე.

მისი თქმით, კვალიფიკაციის ამაღლების პროგრამა მხოლოდ მათთვისაა, ვინც საჯარო სექტორში მუშაობს და ამა თუ იმ უნარ-ჩვევის განვითარება სჭირდება.

„აქაც, რა თქმა უნდა, შესაბამისი მოთხოვნებია, 1-3 თვემდე, კვალიფიკაციის ასამაღლებლად გარკვეული პერიოდი უნდა იმუშაოს გამშვებ ორგანიზაციაში, საიდანაც წავიდა. სამაგისტრო და სადოქტორო ხარისხს ვინც იღებენ და შემდგომ სამუშაო გამოცდილების შეძენა და კვალიფიკაციის ამაღლება სურთ, შეუძლიათ, ერთი წელი კიდევ დარჩნენ. რა თქმა უნდა, ამის ნება კომისიამ უნდა დართოს“, - აღნიშნავს განათლების საერთაშორისო ცენტრის დირექტორი.

განათლებისა და მეცნიერების მინისტრი მიხეილ ჩხენკელი განათლების საერთაშორისო ცენტრის მუშაობას წარმატებულად აფასებს და დასძენს, რომ ის თავად იყო სტიპენდიატების შესარჩევი კომისიის წევრი.

მინისტრის თქმით, სტიპენდიატების შერჩევის პროცესი არის ძალიან მაღალპროფესიულ დონეზე, გამჭვირვალე და მიუკერძოებელი.

„ჩვენ შევძელით, შეგვერჩია ძალიან კარგი კანდიდატები, რომლებიც უცხოეთში მიიღებენ განათლებას და შემდეგ სამშობლოში დაბრუნდებიან. განათლების საერთაშორისო ცენტრს წელს საკმაოდ საინტერესო განზომილება დაემატა - საქართველოში დაბრუნებული კურსდამთავრებულები საუნივერსიტეტო სივრცეში ჩაერთვებიან როგორც ადამიანური, ასევე ადმინისტრაციული კუთხით. რამდენიმე მათგანი უკვე ჩაერთო ამ პროცესში და ძალიან წარმატებით მიმდინარეობს ეს პროცესი. მალე კურსდამთავრებულების ახალი თაობა გვეყოლება. დარწმუნებულები ვართ, ისინიც მნიშვნელოვან წვლილს შეიტანენ ამ პროცესში. განათლების საერთაშორისო ცენტრი სხვადასხვა კუთხით პროდუქტიულად თანამშრომლობს მნიშვნელოვან ორგანიზაციებთან, როგორც ძველ პარტნიორებთან, ისე ახალ პარტნიორებთან და დონორებთან. მალე გაჩნდება ახალი პერსპექტივები. მნიშვნელოვნად მიმაჩნია ცენტრის თანამშრომლობა სხვა სსიპ-ებთან. როდესაც მინისტრად დავინიშნე, პირველი, რაც გავაკეთე, ყველა სსიპ-ის ხელმძღვანელი შევკრიბე და ვთხოვე, ერთმანეთთან მჭიდროდ ეთანამშრომლათ. გამოცდილებისა და იდეების ურთიერთგაცვლით ჩვენ ყველანი შევძლებთ, რომ წინ წავიდეთ. ეს არის ჩვენი ახალგაზრდების განათლება“, - აღნიშნავს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრი მიხეილ ჩხენკელი.

ნიკო ყარსიმაშვილი, ერთ-ერთი კურსდამთავრებული: პროფესიით ვარ მეტყევე და ვმუშაობ თბილისის მერიის გამწვანების სამსახურში. განათლების საერთაშორისო ცენტრის ხელშეწყობით, როგორც საჯარო მოსამსახურე, კვალიფიკაციის ამაღლების მიზნით, პოლონეთში ვიყავი, სადაც გავეცანი ადგილობრივ გამოცდილებას მწვანე ინფრასტრუქტურისა და მწვანე სივრცეების მართვის კუთხით, ასევე, მუნიციპალური ტყეების მართვის კუთხით. ვმუშაობ თბილისის მერიაში და ვცდილობ, მიღებული გამოცდილება ჩემს ქალაქსა და მისი მწვანე ინფრასტრუქტურის მართვას მოვახმარო. ამ კუთხით საქართველოში ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი პრობლემა საზოგადოებრივი ცნობიერების ნაკლებობაა. თუმცა დღეს უკვე კარგი ძვრებია ამ კუთხით. ევროპაში მწვანე სივრცეები თითქმის სრულყოფილად უკვე მოწყობილია. ჩვენ ძალიან დიდი რესურსი გვაქვს, დიდი მწვანე სივრცეები ჩვენთანაც მოვაწყოთ, ასევე, არსებულის რეაბილიტაცია მოვახდინოთ. სამოქალაქო განათლებაც ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი ფაქტორია. საზოგადოების აქტიური ჩართულობის გარეშე ტყის განაშენიანება და მწვანე სივრცეების შექმნა ძალიან ძნელი იქნება. ამ მნიშვნელოვანი კომპონენტის გარეშე შედეგი ვერ დაიდება.

ლუკა ლებანიძე, ბერკლის სამუსიკო კოლეჯის მაგისტრატურის სტუდენტი: ბერკლის სამუსიკო კოლეჯის მაგისტრატურის ​კინომუსიკისა და ვიდეოთამაშების მუსიკის ფაკულტეტის სტუდენტი ვარ. ამერიკაში ბაკალავრიატია, ესპანეთში - მაგისტრატურა. მე ესპანეთში მაგისტრატურის ფილიალში ვარ. ვსწავლობ, როგორ გავაკეთო მუსიკა ფილმებისთვის. მიღებული ცოდნით რის გაკეთებასაც ვაპირებ საქართველოში და რის შეცვლაც მსურს, პირველ რიგში, ეს არის კინოორკესტრის შექმნა, რომელიც მუდმივად ჩაწერს კინომუსიკას და ექნება კინომუსიკასთან მუშაობის მაღალი კულტურა. სამწუხაროდ, კინოორკესტრი საქართველოში დღემდე არ გვყავს. კინომუსიკის ორკესტრს მუშაობის ძალიან განსხვავებული სპეციფიკა აქვს. ორკესტრის წევრებს მუსიკის პირდაპირ ფურცლიდან კითხვა უნდა შეეძლოთ, რეპეტიციის გარეშე. სამწუხაროდ, საქართველოში ეს ყველას არ შეუძლია. არის კიდევ სხვა ნიუანსებიც. ჩვენი ლექტორები ცნობილი კომპოზიტორები და მუსიკალური ბიზნესის ცნობილი პროდიუსერები არიან. ცოტა ხნის წინ ვორქშოფი ჩაგვიტარა რობერტ კრაფტმა, რომელიც კინომუსიკის ბიზნესში ერთ-ერთი ლეგენდაა და არაერთი ცნობილი ფილმისთვის სწორედ მისი შერჩეულია კომპოზიტორიც და მუსიკაც. ჩვენი პროგრამის დირექტორი ძალიან კარგად იცნობს გია ყანჩელის მუსიკას და მისი თაყვანისმცემელია. საქართველოში კავკასიის ბიზნეს სკოლა დავამთავრე. აქ განსხვავებული განათლება მივიღე, ბერკლის კოლეჯში სულ სხვა პროფილითა და მეთოდოლოგიით ვსწავლობ. როდესაც სწავლას დავამთავრებ და საქართველოში დავბრუნდები, ვიდეოთამაშებისა და ანიმაციის მუსიკაზე დავიწყებ მუშაობას. მერე შევეცდები, ქართული ფილმებისთვისაც ვიმუშაო. უცხოეთში ბევრი საინტერესო მეგობარი შევიძინე და მათთან თანამშრომლობით საინტერესო პროექტებს ვგეგმავ.

დათო ნადირაძე, აშშ-ში სამხრეთ იუტას უნივერსიტეტის ​არტ-მენეჯმენტის მაგისტრატურის სტუდენტი: სამხრეთ იუტას უნივერსიტეტს მთელ მსოფლიოში არტმენეჯმენტის ერთ-ერთი უძლიერესი სკოლა აქვს. სწავლის დაფინანსება თვითონ უნივერსიტეტიდან მოვიპოვე, თუმცა გაუთვალისწინებელი ხარჯები დამემატა, რომელიც განათლების საერთაშორისო ცენტრმა დამიფინანსა. სწავლის დროს შევიძინე ძალიან დიდი გამოცდილება. ამ სფეროს მსოფლიო ლიდერებთან ურთიერთობა მომიწია და უკიდეგანო შესაძლებლობები შევიძინე. საქართველოში არტმენეჯმენტი ახალი პროფესიაა. სერიოზული მხარდაჭერა სჭირდება, თუნდაც ქართული კულტურის პოლიტიკის განსაზღვრის მიზნით, რომელიც ჯერ კიდევ არ გაგვაჩნია. არ გვაქვს თუნდაც სრული სახელოვნებო არტმენეჯმენტის განათლება. ამ მიმართულებით გარკვეული საერთაშორისო სტანდარტები არსებობს. საქართველო კი ამ სტანდარტებიდან არცერთს არ აკმაყოფილებს. არტმენეჯმენტში კვალიფიციური კადრები სულ თითზე ჩამოსათვლელი გვყავს. მათაც გამოცდილება და განათლება ან მხოლოდ პრაქტიკაში აქვთ მიღებული, ან მცირე ტრენინგებზე. აკადემიური განათლება კი ძალიან მნიშვნელოვანია სპეციფიკური უნარ-ჩვევების განვითარებისთვის. მუდმივ განახლებას მოითხოვს. ეს არ არის სტატიკური სფერო. არტმენეჯმენტი არის პასუხი ბაზრის მოთხოვნაზე კულტურასა და ხელოვნებაში. თუ არტმენეჯერმა ბაზრის მოთხოვნა არ დააკმაყოფილა, აზრი არ აქვს მის გაკეთებას.

2014 წლიდან დღემდე მსოფლიოს წამყვან უნივერსიტეტებში ​ კურსდამთავრებულთა სია, ქვეყნების მიხედვით, ასე გამოიყურება: აშშ - 88; დიდი ბრიტანეთი - 75; უნგრეთი - 75; საფრანგეთი- 40; ნიდერლანდები - 21; გერმანია-17; იტალია - 15; ესპანეთი - 11; შვედეთი - 8; ესტონეთი - 8; ჩეხეთი - 7; შვეიცარია - 5; ნორვეგია - 3; კანადა - 3; საქართველო - 3; ბელგია - 3; პოლონეთი - 3; ჩინეთი - 2. ქართველი სტუდენტები, ასევე, სწავლობენ ქვეყნებში: დანია, ფინეთი, ავსტრია, ირლანდია, მალაიზია, რუსეთი, იაპონია, ლიტვა და ბოსნია-ჰერცოგოვინა.

წლების მიხედვით დაფინანსებულ სტუდენტთა რაოდენობა: 2014 წელი – 77 სტიპენდია, 2015 წელი – 115 სტიპენდია, 2016 წელი – 122 სტიპენდია, 2017 წელი – 212 სტიპენდია.
pia.ge

No comments:

Post a Comment