Thursday, December 20, 2018

შეწყდება თუ არა სწავლა ვირუსების გამო და რა განმარტებას აკეთებს დაავადებათა კონტროლის ცენტრის წარმომადგენელი აცრებზე?

ზამ­თრის სე­ზონ­ზე გავ­რცე­ლე­ბუ­ლი და­ა­ვა­დე­ბე­ბის გამო სულ უფრო და უფრო აქ­ტი­ურ­დე­ბა კი­თხვე­ბი, რო­მე­ლე­ბიც აც­რებს უკავ­შირ­დე­ბა. ბოლო დროს ხში­რად გვწე­რენ იმის შე­სა­ხებ, შე­იძ­ლე­ბა თუ არა ავიც­რათ მე­ნინ­გიტ­ზე. ამ და სხვა მნიშ­ვნე­ლო­ვან კი­თხვებ­ზე გვპა­სუ­ხობს და­ა­ვა­დე­ბა­თა კონ­ტრო­ლის ეროვ­ნუ­ლი ცენ­ტრის გა­დამ­დებ და­ა­ვა­დე­ბა­თა დე­პარ­ტა­მენ­ტის უფ­რო­სი ხა­თუ­ნა ზა­ხაშ­ვი­ლი.
- მე­ნინ­გი­ტი არის სინ­დრო­მი, რო­მელ­საც იწ­ვევს სხვა­დას­ხვა გა­მომ­წვე­ვი. მაგ. პნევ­მო­კო­კის აცრა გვი­დევს გეგ­მი­ურ ვაქ­ცი­ნა­ცი­ა­ში. მო­გეხ­სე­ნე­ბათ, პნევ­მო­კო­კი არის მე­ნინ­გი­ტე­ბის გავ­რცე­ლე­ბუ­ლი გა­მომ­წვე­ვი. პირ­ველ რიგ­ში, როცა მე­ნინ­გიტ­ზე ვსა­უბ­რობთ, უნდა გა­ვარ­კვი­ოთ მის რო­მელ სა­ხე­ო­ბას ვე­ხე­ბით. კონ­კრე­ტუ­ლად მე­ნინ­გიტ­ზე აცრა, ეგე­თი რა­ღაც არ არ­სე­ბობს. არ­სე­ბობს რამ­დე­ნი­მე მიკ­რო­ბის სა­წი­ნა­აღ­მდე­გო აცრა, რომ­ლებ­მაც შე­იძ­ლე­ბა გა­მო­იწ­ვი­ონ მე­ნინ­გი­ტი.
- რას გვე­ტყვით წი­თე­ლა­ზე, რა მდგო­მა­რე­ო­ბა გვაქვს ამ ეტაპ­ზე?
- წი­თე­ლას შემ­თხვე­ვე­ბის ერთი მე­სა­მე­დი ისე მიმ­დი­ნა­რე­ობს, რომ სა­ჭი­რო­ებს ჰოს­პი­ტა­ლი­ზა­ცი­ას. გვყავს წი­თე­ლას გამ­წვა­ვე­ბუ­ლი და გარ­თუ­ლე­ბუ­ლი ფორ­მით პა­ცი­ენ­ტე­ბი. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ წი­თე­ლას ვაქ­ცი­ნა გვაქვს ქვე­ყა­ნა­ში და ის შე­თა­ვა­ზე­ბუ­ლია ყვე­ლა ასა­კობ­რი­ვი კონ­ტი­გენ­ტის­თვის, აქ­ტი­ვო­ბა და მო­მარ­თვი­ა­ნო­ბა არა­და­მაკ­მა­ყო­ფი­ლე­ბე­ლია. რაც შე­ე­ხე­ბა, ჩუ­ტყვა­ვი­ლას, მას­ზე აცრა არ არის გეგ­მი­უ­რი ვაქ­ცი­ნა­ცი­ის ნა­წი­ლი. სურ­ვი­ლის შემ­თხვე­ვა­ში შე­უძ­ლი­ათ აიც­რან.
- გავ­რცე­ლე­ბუ­ლი ვირუ­სე­ბის გამო, ხომ არ გეგ­მავთ მი­მარ­თოთ გა­ნათ­ლე­ბის სა­მი­ნის­ტროს და­ი­თხო­ვონ მოს­წავ­ლე­ე­ბი და და­გეგ­მილ­ზე უფრო ადრე შე­წყდეს სწავ­ლა?
ambebi.ge

No comments:

Post a Comment