Thursday, December 13, 2018

მოსახლეობა რომ უყურებს, ჰგონიათ რაღაც საშინელება ხდება..." - რამდენად საშიშია დიდ დიღომში სამედიცინო ნარჩენების წვა?

"დიდ დი­ღომ­ში, თავ­და­დე­ბუ­ლის ქუ­ჩის ბო­ლოს, ახა­ლი დიდი დიღ­მის და­სახ­ლე­ბას­თან, ე.წ. ბენ­დუ­ქი­ძის ბი­ნე­ბის ზე­ვით, მუ­შა­ობს სა­მე­დი­ცი­ნო ნარ­ჩე­ნე­ბის საწ­ვა­ვი ღუ­მე­ლი. რო­გორც მისი ტექ­ნი­კუ­რი აღ­წე­რი­დან ვკი­თხუ­ლობთ, მხო­ლოდ სწო­რი საქ­მი­ა­ნო­ბის და კონ­ტრო­ლის დროს მცირ­დე­ბა რის­კი მო­სახ­ლე­ო­ბი­სათ­ვის, თუმ­ცა მცირ­დე­ბა და არა ქრე­ბა! მო­სახ­ლე­ო­ბამ კი არ ვი­ცით, რამ­დე­ნად სწო­რად ხდე­ბა ღუ­მე­ლის ექ­სპლუ­ა­ტა­ცია, მით უმე­ტეს, სწრა­ფი გა­ნა­შე­ნი­ა­ნე­ბის პი­რო­ბებ­ში და­სახ­ლე­ბა სულ უფრო მჭიდ­რო ხდე­ბა და ღუ­მე­ლიც არც ისე შორ­საა და­სახ­ლე­ბუ­ლი პუნ­ქტის­გან!
ვფიქ­რობთ, მა­შინ, როცა გაზ­რდი­ლია სიმ­სივ­ნუ­რი და­ა­ვა­დე­ბე­ბი მო­სახ­ლე­ო­ბა­ში, მა­შინ როცა სიმ­სივ­ნურ და­ა­ვა­დე­ბებს ყვე­ლა­ზე ხში­რად ბავ­შვე­ბი ებ­რძვი­ან, და­მა­ტე­ბი­თი საფრ­თხის შემ­ცვე­ლი ღუ­მე­ლი და­სახ­ლე­ბულ პუნ­ქტთან ახ­ლოს არ უნდა იყოს! მივ­მარ­თავთ შე­სა­ბა­მის უწყე­ბებს - რა­ტომ მი­ი­ღეს მისი გან­თავ­სე­ბის გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბა დიდ დი­ღომ­ში, ერთ-ერთ ყვე­ლა­ზე დიდ და­სახ­ლე­ბა­ში, რო­მე­ლიც ამას­თან, ქა­რი­ა­ნია და სა­ვა­რა­უ­დოდ, ჯან­მრთე­ლო­ბის­თვის საფრ­თხის შემ­ცვე­ლი კვამ­ლი ეფი­ნე­ბა მთელ და­სახ­ლე­ბას? რა­ტომ არ მო­ხერ­ხდა და­უ­სახ­ლე­ბელ ად­გი­ლას მისი გა­ტა­ნა?!" - ვკი­თხუ­ლობთ გან­ცხა­დე­ბა­ში, რო­მე­ლიც დღეს სო­ცი­ა­ლურ ქსელ­ში დიდი დიღ­მის მო­სახ­ლე­ო­ბის ნა­წი­ლის სა­ხე­ლით გავ­რცელ­და.ად­გი­ლობ­რი­ვე­ბი სა­ცხოვ­რე­ბელ სახ­ლებ­თან ახ­ლოს სა­მე­დი­ცი­ნო ნარ­ჩე­ნე­ბის წვას აპ­რო­ტეს­ტე­ბენ და მი­იჩ­ნე­ვენ, რომ ამით ზი­ა­ნი ეკო­ლო­გი­ას და მათ ჯან­მრთე­ლო­ბას ად­გე­ბა, ამი­ტომ შე­სა­ბა­მის უწყე­ბებს რე­ა­გი­რე­ბის­კენ მო­უ­წო­დე­ბენ.
აღ­სა­ნიშ­ნა­ვია, რომ ნარ­ჩე­ნე­ბის გა­ნად­გუ­რე­ბის სა­კითხს, ნარ­ჩე­ნე­ბის მარ­თვის კო­დექ­სი ახორ­ცი­ე­ლებს. "ნარ­ჩე­ნე­ბის მარ­თვა უნდა გან­ხორ­ცი­ელ­დეს გა­რე­მო­სა და ადა­მი­ა­ნის ჯან­მრთე­ლო­ბი­სათ­ვის საფრ­თხის შექ­მნის გა­რე­შე, კერ­ძოდ, ისე, რომ ნარ­ჩე­ნე­ბის მარ­თვამ საფრ­თხე არ შე­უქ­მნას წყალს, ჰა­ერს, ნი­ა­დაგს, ფლო­რას და ფა­უ­ნას" - აღ­ნიშ­ნუ­ლია კა­ნონ­ში.
AMBEBI.GE და­ინ­ტე­რეს­და, სა­მე­დი­ცი­ნო ნარ­ჩე­ნე­ბის წვის შე­დე­გად, რა საფრ­თხე ემუქ­რე­ბა მო­სახ­ლე­ო­ბის ჯან­მრთე­ლო­ბას და აწარ­მო­ებს თუ არა კომ­პა­ნია კა­ნო­ნი­ერ საქ­მი­ა­ნო­ბას? - ამ კი­თხვებ­ზე პა­სუ­ხის მი­სა­ღე­ბად გა­რე­მოს დაც­ვი­სა და სოფ­ლის მე­ურ­ნე­ო­ბის სა­მი­ნის­ტროს მივ­მარ­თეთ.
რო­გორც სა­მი­ნის­ტრო­ში გან­მარ­ტა­ვენ, კომ­პა­ნია „ეკო ჯგუფს", რო­მე­ლიც ნარ­ჩე­ნებს წვავს, საქ­მი­ა­ნო­ბის ნე­ბარ­თვა გა­სუ­ლი წლის იან­ვარ­ში მი­ე­ცა. უწყე­ბის გან­მარ­ტე­ბით, კომ­პა­ნია საქ­მი­ა­ნო­ბას კა­ნო­ნი­ე­რად აწარ­მო­ებს და ჰა­ე­რის და­ბინ­ძუ­რე­ბის ნიშ­ნე­ბი არ შე­ი­ნიშ­ნე­ბა.
"გა­რე­მოს დაც­ვი­თი ზე­დამ­ხედ­ვე­ლე­ბის დე­პარ­ტა­მენ­ტის ინ­სპექ­ტო­რებ­მა ცხელ ხაზ­ზე შე­მო­სუ­ლი შე­ტყო­ბი­ნე­ბი­სა და სო­ცი­ა­ლურ ქსელ­ში გავ­რცე­ლე­ბუ­ლი ინ­ფორ­მა­ცი­ის სა­ფუ­ძელ­ზე შპს „ეკო ჯგუ­ფის“ მიმ­დე­ბა­რედ, მო­ქა­ლა­ქე­ე­ბის სახ­ლებ­თან ატ­მოს­ფე­რულ ჰა­ერ­ში მავ­ნე ნივ­თი­ე­რე­ბე­ბის გა­ზომ­ვის მიზ­ნით ექ­სპრეს გა­ზომ­ვე­ბი იმ დროს გა­ნა­ხორ­ცი­ე­ლეს, რო­დე­საც კომ­პა­ნია სრუ­ლი დატ­ვირ­თვით მუ­შა­ობ­და. შე­დე­გად დად­გე­ნი­ლი ხა­რის­ხობ­რი­ვი ნორ­მე­ბის გა­და­ჭარ­ბე­ბა არ მომ­ხდა­რა", - გვი­თხრეს გა­რე­მოს დაც­ვი­სა და სოფ­ლის მე­ურ­ნე­ო­ბის სა­მი­ნის­ტრო­ში.
AMBEBI.GE "ეკო ჯგუფ­საც" და­უ­კავ­შირ­და კო­მენ­ტა­რის­თვის. კომ­პა­ნი­ის დი­რექ­ტო­რის ლე­ვან იო­სე­ლი­ა­ნის თქმით, კვარ­ტალ­ში ერთხელ ამოწ­მე­ბენ ნაფ­რქვე­ვებს და და­ნად­გარს, რომ გაფ­რქვე­ვა არ იყოს სა­ზი­ა­ნო.
"დღე­საც იყოს გა­რე­მოს დაც­ვის სა­მი­ნის­ტრო­დან მო­სუ­ლე­ბი, შე­ა­მოწ­მეს და ყვე­ლა­ფე­რი ნორ­მის ფარ­გლებ­შია. ნე­ბის­მი­ერ ადა­მი­ანს შეგ­ვიძ­ლია ვაჩ­ვე­ნოთ სა­წარ­მო პრო­ცე­სი, რო­გორ მუ­შა­ობს ტექ­ნი­კა და რომ სი­სუფ­თა­ვე გვაქვს.
უკვე მე­ო­რედ თუ მე­სა­მე­ჯერ გვი­ჩივ­ლეს და მალე თბი­ლი­სის გა­რეთ გა­ვაგ­რძე­ლებთ საქ­მი­ა­ნო­ბას. აქ უკვე ადა­მი­ა­ნუ­რი ფაქ­ტო­რია. მილი ჩანს და მო­სახ­ლე­ო­ბა რომ უყუ­რებს, ჰგო­ნი­ათ, რა­ღაც სა­ში­ნე­ლე­ბა ხდე­ბა. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ ჯერ ჩვენ ვი­ყა­ვით აქ და მერე მო­სახ­ლე­ო­ბა გად­მო­ვი­და. კა­ნონ­შია გა­წე­რი­ლი ზუს­ტად რა შეგ­ვიძ­ლია გა­ვა­ნად­გუ­როთ და რა არა, აქ ხდე­ბა ისე­თი წამ­ლე­ბის გა­ნად­გუ­რე­ბა, რო­მე­ლიც ნაკ­ლებ ქი­მი­უ­რია. ისე­თი ნარ­ჩე­ნე­ბის გა­ნად­გუ­რე­ბა შეგ­ვიძ­ლია, რო­მე­ლიც ექ­ვემ­დე­ბა­რე­ბა გა­ნად­გუ­რე­ბას და რო­მე­ლიც დაწ­ვი­სას არ გა­მო­ყოფს მომ­წამ­ვლელ ნივ­თი­ე­რე­ბას. აქ რომ არა­კე­თილ­სინ­დი­სი­ე­რად მივ­დგეთ და კა­ნო­ნით აკ­რძა­ლუ­ლი ნივ­თი­ე­რე­ბე­ბი გა­ვა­ნად­გუ­როთ, და­ვა­ზი­ა­ნებთ თვი­თონ აპა­რატს და რა თქმა უნდა, გა­რე­მოს", - გვი­თხრა იო­სე­ლი­ან­მა
ambebi.ge

No comments:

Post a Comment