Tuesday, November 13, 2018

თუ სააკაშვილი საქართველოში ჩამოვა, საზღვარზევე დააკავებენ - 4 საქმე, რომელსაც ექს პრეზიდენტს გამოძიება ედავება

ნა­ცი­ო­ნა­ლუ­რი მოძ­რა­ო­ბის" საპ­რე­ზი­დენ­ტო კან­დი­და­ტი გრი­გოლ ვა­შა­ძე აცხა­დებს, რომ გა­მარ­ჯვე­ბის შემ­თხვე­ვა­ში შე­ი­წყა­ლებს და მო­ქა­ლა­ქე­ო­ბას და­უბ­რუ­ნებს ყო­ფილ პრე­ზი­დენტს, მი­ხე­ილ სა­ა­კაშ­ვილს. თუმ­ცა, რო­გორც ირ­კვე­ვა, შე­წყა­ლე­ბის მი­უ­ხე­და­ვად, ექს პრე­ზი­დენტს სა­ქარ­თვე­ლო­ში შე­მოს­ვლის­თა­ნა­ვე და­ა­კა­ვე­ბენ.

იუ­რისტ რე­ვაზ აჭა­რა­ძის თქმით, იქამ­დე, სა­ნამ პი­რის მი­მართ გა­ნა­ჩე­ნი არ დად­გე­ბა და მსჯავ­რდე­ბუ­ლის სტა­ტუ­სი არ ექ­ნე­ბა, მისი შე­წყა­ლე­ბა შე­უძ­ლე­ბე­ლია. ამ­ჟა­მად, ყო­ფი­ლი პრე­ზი­დენ­ტის მი­მართ ორ საქ­მე­ზე გა­ნა­ჩე­ნია დამ­დგა­რი, ხოლო სის­ხლის სა­მარ­თლის ორ საქ­მე­ზე აღ­მკვე­თი ღო­ნის­ძი­ე­ბის სა­ხით პა­ტიმ­რო­ბა აქვს შე­ფარ­დე­ბუ­ლი. აქე­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, სა­ა­კაშ­ვილს ამ დრო­ის­თვის არ­სე­ბუ­ლი მდგო­მა­რე­ო­ბით, სა­ზღვრის გად­მოკ­ვე­თის­თა­ნა­ვე და­ა­კა­ვე­ბენ.
"მნიშ­ვნე­ლო­ბა არ აქვს, რო­მელ ეტაპ­ზეა საქ­მის გან­ხილ­ვა - აპე­ლა­ცი­ა­ში თუ უზე­ნა­ეს­ში, რად­გან პირ­ვე­ლი­ვე ინ­სტან­ცი­ის გა­ნა­ჩე­ნის შემ­დეგ, პი­როვ­ნე­ბა ით­ვლე­ბა მსჯავ­რდე­ბუ­ლად. კონ­სტი­ტუ­ცი­ით მი­ნი­ჭე­ბუ­ლი უფ­ლე­ბით, პრე­ზი­დენტს შე­უძ­ლია შე­ი­წყა­ლოს მსჯავ­რდე­ბუ­ლი. პრე­ზი­დენტს რა­ი­მე შე­ზღუდ­ვა, რომ შე­ი­წყა­ლოს მსჯავ­რდე­ბუ­ლი, იმის მი­უ­ხე­და­ვად საქ­მე უზე­ნა­ეს­შია თუ აპე­ლა­ცი­ა­ში, არ აქვს.რაც შე­ე­ხე­ბა სხვა საქ­მეს, სა­დაც აღ­მკვე­თი ღო­ნის­ძი­ე­ბის სა­ხით პა­ტიმ­რო­ბა აქვს შე­ფარ­დე­ბუ­ლი, იმ საქ­მე­ებ­ში პი­როვ­ნე­ბა ით­ვლე­ბად ბრალ­დე­ბუ­ლად და არა მსჯავ­რდე­ბუ­ლად. რო­დე­საც პირი ით­ვლე­ბა ბრალ­დე­ბუ­ლად და არა მსჯავ­რდე­ბუ­ლად, ანუ სა­ნამ პირ­ვე­ლი ინ­სტან­ცი­ას გა­ნა­ჩე­ნი არ აქვს დამ­დგა­რი, პრე­ზი­დენტს ბრალ­დე­ბუ­ლის შე­წყა­ლე­ბის უფ­ლე­ბა არ გა­აჩ­ნია. შე­სა­ბა­მი­სად, ამ ნა­წილ­ში გაგ­რძელ­დე­ბა საქ­მე. თუ პა­ტიმ­რო­ბა აქვს შე­ფარ­დე­ბუ­ლი, სა­ქარ­თვე­ლოს სა­ზღვრის გად­მოკ­ვე­თის­თა­ნა­ვე იქ­ნე­ბა და­კა­ვე­ბუ­ლი" - გა­ნუ­ცხა­და AMBEBI.GE-ს საია-ს იუ­რის­ტმა.
სა­ა­კაშ­ვილს აღ­მკვე­თი ღო­ნის­ძი­ე­ბის სა­ხით პა­ტიმ­რო­ბა, შემ­დეგ ორ საქ­მე­ზე აქვს მის­ჯი­ლი: "ტე­ლე­ი­მე­დის" 7 ნო­ემ­ბრის დარ­ბე­ვი­სა და პა­ტარ­კა­ციშ­ვი­ლე­ბის ქო­ნე­ბის და­უფ­ლე­ბის საქ­მე­ზე და სა­ხელ­მწი­ფო დაც­ვის სპე­ცი­ა­ლუ­რი სამ­სა­ხუ­რის კუთ­ვნი­ლი თან­ხის გაფ­ლან­გვის საქ­მე­ზე.
კი­დევ ორ საქ­მე­ზე - სან­დრო გირ­გვლი­ა­ნის მკვლე­ლო­ბი­სა და ვა­ლე­რი გე­ლაშ­ვი­ლის ცე­მის საქ­მე­ებ­ზე, თბი­ლი­სის სა­ქა­ლა­ქო სა­სა­მარ­თლომ ექ­სპრე­ზი­დენ­ტის მი­მართ გა­მამ­ტყუ­ნე­ბე­ლი გა­ნა­ჩე­ნი გა­მო­ი­ტა­ნა. გირ­გვლი­ა­ნის საქ­მე­ზე სა­ქა­ლა­ქო სა­სა­მარ­თლოს გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბა უც­ვლე­ლად და­ტო­ვა სა­ა­პე­ლა­ციო სა­სა­მარ­თლომ, რის შემ­დე­გაც დაც­ვის მხა­რემ გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბა სა­კა­სა­ციო წე­სით გა­ა­სა­ჩივ­რა. ვა­ლე­რი გე­ლაშ­ვი­ლის ცე­მის საქ­მის გან­ხილ­ვა სა­ა­პე­ლა­ციო სა­სა­მარ­თლო­ში ჯერ კი­დევ მიმ­დი­ნა­რე­ობს.
  • "იმე­დის" დარ­ბე­ვის საქ­მე
"ტე­ლე­ი­მე­დის" 7 ნო­ემ­ბრის დარ­ბე­ვი­სა და პა­ტარ­კა­ციშ­ვი­ლე­ბის ქო­ნე­ბის და­უფ­ლე­ბის საქ­მე­ზე სა­ა­კაშ­ვი­ლის მი­მართ წარ­დგე­ნი­ლი ბრალ­დე­ბა ასე გა­მო­ი­ყუ­რე­ბა:
სა­ქარ­თვე­ლოს მთა­ვა­რი პრო­კუ­რა­ტუ­რის ინ­ფორ­მა­ცი­ით, ბრალ­დე­ბა წარ­დგე­ნი­ლია სსკ-ის 333-ე მუხ­ლის მე­სა­მე ნა­წი­ლის „ბ“ და „გ“ ქვე­პუნ­ქტე­ბით (სა­ხელ­მწი­ფო-პო­ლი­ტი­კუ­რი თა­ნამ­დე­ბო­ბის მქო­ნე პი­რის მიერ, ძა­ლა­დო­ბი­თა და და­ზა­რა­ლე­ბუ­ლის პი­რა­დი ღირ­სე­ბის შე­უ­რა­ცხყო­ფით, სამ­სა­ხუ­რებ­რი­ვი უფ­ლე­ბა­მო­სი­ლე­ბის გა­და­მე­ტე­ბა, რა­მაც ფი­ზი­კუ­რი პი­რის უფ­ლე­ბის, სა­ზო­გა­დო­ე­ბის და­სა­ხელ­მწი­ფოს კა­ნო­ნი­ე­რი ინ­ტე­რე­სის არ­სე­ბი­თი დარ­ღვე­ვა გა­მო­იწ­ვია) და სსკ-ის 333-ემუხ­ლის მე­ო­რე ნა­წი­ლით (სა­ხელ­მწი­ფო-პო­ლი­ტი­კუ­რი თა­ნამ­დე­ბო­ბის მქო­ნე პი­რის მი­ერ­სამ­სა­ხუ­რებ­რი­ვი უფ­ლე­ბა­მო­სი­ლე­ბის გა­და­მე­ტე­ბა, რა­მაც ფი­ზი­კუ­რი პი­რის უფ­ლე­ბის, სა­ხელ­მწი­ფოს და სა­ზო­გა­დო­ე­ბის კა­ნო­ნი­ე­რი ინ­ტე­რე­სის არ­სე­ბი­თი დარ­ღვე­ვა გა­მო­იწ­ვია).სა­ა­კაშ­ვილს შე­ფარ­დე­ბუ­ლი აქვს პა­ტიმ­რო­ბა და მას­ზე გა­მო­ცხა­დე­ბუ­ლია ძებ­ნა. ამა­ვე საქ­მე­ზე ბრალ­დე­ბუ­ლე­ბი არი­ან - ზუ­რაბ ადე­იშ­ვი­ლი, და­ვით კე­ზე­რაშ­ვი­ლი, ივა­ნე მე­რა­ბიშ­ვი­ლი, გიგი უგუ­ლა­ვა.
  • სან­დრო გირ­გვლი­ა­ნის საქ­მე
ამას­თან, მი­ხე­ილ სა­ა­კაშ­ვი­ლი 2018 წლის 5 იან­ვარს ცნო­ბი­ლი იქნა დამ­ნა­შა­ვედ პო­ლი­ტი­კუ­რი თა­ნამ­დე­ბო­ბის პი­რის მიერ უფ­ლე­ბა­მო­სი­ლე­ბის ბო­რო­ტად გა­მო­ყე­ნე­ბის ფაქ­ტზე, სან­დრო გირ­გვლი­ა­ნის მკვლე­ლო­ბა­ში გა­სა­მარ­თლე­ბულ პირ­თა წი­ნას­წა­რი შე­თან­ხმე­ბით შე­წყა­ლე­ბის ეპი­ზოდ­ში და სა­ქარ­თვე­ლოს სსკ-ის 332 მუხ­ლის მე-2 ნა­წი­ლით და "ამ­ნის­ტი­ის შე­სა­ხებ" სა­ქარ­თვე­ლოს კა­ნო­ნის გა­მო­ყე­ნე­ბით სა­ბო­ლო­ოდ გა­ნე­სა­ზღვრა 3 წლით თა­ვი­სუფ­ლე­ბის აღ­კვე­თა და 1 წლით და 6 თვით ჩა­მო­ერ­თვა სა­ხელ­მწი­ფო სამ­სა­ხურ­ში ან თვით­მარ­თვე­ლო­ბის ორ­გა­ნო­ებ­ში და­ნიშ­ვნი­თი თა­ნამ­დე­ბო­ბის და­კა­ვე­ბის უფ­ლე­ბა.პირ­ვე­ლი ინ­სტან­ცი­ის სა­სა­მარ­თლოს გა­ნა­ჩე­ნი, რო­გორც კვა­ლი­ფი­კა­ცი­ის, ისე სას­ჯე­ლის ნა­წილ­ში დარ­ჩა უც­ვლე­ლად. სა­ა­პე­ლა­ციო სა­სა­მარ­თლოს გა­ნა­ჩე­ნი გა­სა­ჩივ­რე­ბუ­ლია სა­კა­სა­ციო წე­სით. ამა­ვე საქ­მე­ზე ბრალ­დე­ბუ­ლე­ბი არი­ან დათა და ბაჩო ახა­ლა­ი­ე­ბი და ვანო მე­რა­ბიშ­ვი­ლი.
  • თან­ხის გაფ­ლან­გვის საქ­მე
სა­ხელ­მწი­ფო დაც­ვის სპე­ცი­ა­ლუ­რი სამ­სა­ხუ­რის კუთ­ვნი­ლი თან­ხის გაფ­ლან­გვის საქ­მე­ზე მი­ხე­ილ სა­ა­კაშ­ვილს, 2014 წლის 13 აგ­ვის­ტოს, წა­რედ­გი­ნა ბრა­ლი სსკ-ის 182-ე მუხ­ლის მე­ო­რე ნა­წი­ლის "ა", "დ" ქვე­პუნ­ქტით და მე­სა­მე ნა­წი­ლის „ბ“ ქვე­პუნ­ქტით (დიდი ოდე­ნო­ბით გაფ­ლან­გვა, ჩა­დე­ნი­ლი წი­ნას­წა­რი შე­თან­ხმე­ბით ჯგუ­ფის მიერ და სამ­სა­ხუ­რებ­რი­ვი მდგო­მა­რე­ო­ბის გა­მო­ყე­ნე­ბით) გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბუ­ლი და­ნა­შა­უ­ლის ჩა­დე­ნი­სათ­ვის.
სას­ჯე­ლის სა­ხით გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბუ­ლია თა­ვი­სუფ­ლე­ბის აღ­კვე­თა შვი­დი­დან თერ­თმეტ წლამ­დე, თა­ნამ­დე­ბო­ბის და­კა­ვე­ბის ან საქ­მი­ა­ნო­ბის უფ­ლე­ბის ჩა­მორ­თმე­ვით ვა­დით სამ წლამ­დე. სა­ა­კაშ­ვილს ამ საქ­მე­ზე აღ­მკვე­თი ღო­ნის­ძი­ე­ბის სა­ხით პა­ტიმ­რო­ბა აქვს შე­ფარ­დე­ბუ­ლი, თუმ­ცა მას­ზე ძებ­ნა არ გა­მო­ცხა­დე­ბუ­ლა. ამა­ვე საქ­მე­ზე ბრალ­დე­ბუ­ლია სდსს-ს ყო­ფი­ლი უფ­რო­სი თე­ი­მუ­რაზ ჯა­ნა­შია, რო­მელ­საც აღ­მკვე­თი ღო­ნის­ძი­ე­ბის სა­ხით გი­რაო აქვს შე­ფარ­დე­ბუ­ლი.
  • გე­ლაშ­ვი­ლის ცე­მის საქ­მე
რაც შე­ე­ხე­ბა ვა­ლე­რი გე­ლაშ­ვი­ლის ცე­მის საქ­მეს, პრო­კუ­რა­ტუ­რის მიერ AMBEBI.GE-ის­თვის მო­წო­დე­ბულ ინ­ფორ­მა­ცი­ა­ში მი­თი­თე­ბუ­ლია შემ­დე­გი:
მი­ხე­ილ სა­ა­კაშ­ვი­ლი ცნო­ბილ იქნა დამ­ნა­შა­ვედ სსკ-ის 333-ე მუხ­ლის მე-3 ნა­წი­ლის „ბ“ქვე­პუნ­ქტით (სამ­სა­ხუ­რებ­რი­ვი უფ­ლე­ბა­მო­სი­ლე­ბის გა­და­მე­ტე­ბა, რა­მაც ფი­ზი­კუ­რი პი­რის უფ­ლე­ბის და სა­ხელ­მწი­ფოს კა­ნო­ნი­ე­რი ინ­ტე­რე­სის არ­სე­ბი­თი დარ­ღვე­ვა გა­მო­იწ­ვია, ჩა­დე­ნი­ლი ძა­ლა­დო­ბით), 25,117-ე მუხ­ლის მე­ხუ­თე ნა­წი­ლის „ე“ ქვე­პუნ­ქტით (ჯან­მრთლე­ო­ბის გან­ზრახ მძი­მე და­ზი­ა­ნე­ბის ორ­გა­ნი­ზე­ბა) და სა­ბო­ლო­ოდ სას­ჯე­ლის სა­ხედ და ზო­მად გა­ნე­სა­ზღვრა თა­ვი­სუფ­ლე­ბის აღ­კვე­თა 6 (ექ­ვსი) წლის ვა­დით, მას­ვე 2 (ორი) წლი­სა და 3 (სამი) თვის ვა­დით ჩა­მო­ერ­თვა და­ნიშ­ვნი­თი თა­ნამ­დე­ბო­ბის და­კა­ვე­ბის უფ­ლე­ბა სა­ხელ­მწი­ფო სამ­სა­ხურ­ში და ად­გი­ლობ­რი­ვი თვით­მმარ­თვე­ლო­ბის ორ­გა­ნო­ში.ამ­ჟა­მად მიმ­დი­ნა­რე­ობს საქ­მის გან­ხილ­ვა თბი­ლი­სის სა­ა­პე­ლა­ციო სა­სა­მარ­თლო­ში. ამა­ვე საქ­მე­ზე მსჯავ­რდე­ბუ­ლე­ბი არი­ან ვანო მე­რა­ბიშ­ვი­ლი, ერეკ­ლე კო­დუა და გია სი­რა­ძე.
ავ­ტო­რი: ლექ­სო ნა­ბახ­ტე­ვე­ლი

No comments:

Post a Comment