Wednesday, November 14, 2018

პუტინი ახლა საქმეს ქორწილში ცეკვითაც ვერ გამოასწორებს..." - რუსეთი კიდევ ერთ მოკავშირეს კარგავს

რუ­სე­თი მო­კავ­ში­რე­ებს კარ­გავს" - ამ სა­თა­უ­რით აქ­ვეყ­ნებს Новая газета სტა­ტი­ას ავ­სტრი­ა­სა და რუ­სეთს შო­რის ურ­თი­ერ­თო­ბის და­ძაბ­ვის შე­სა­ხებ, რო­მე­ლიც ავ­სტრი­ა­ში რუ­სე­თის სა­სარ­გებ­ლოდ ჯა­შუ­შო­ბის ბრალ­დე­ბით შე­ი­ა­რა­ღე­ბუ­ლი ძა­ლე­ბის ყო­ფი­ლი პოლ­კოვ­ნი­კის და­კა­ვე­ბამ გა­მო­იწ­ვია. რუ­სე­თის ოფი­ცი­ა­ლუ­რი პი­რე­ბი, რა­საკ­ვირ­ვე­ლია, ფაქტს ისევ უარ­ყო­ფენ და შეთ­ქმუ­ლე­ბის თე­ო­რი­ა­ზე სა­უბ­რო­ბენ.
ავ­სტრი­ა­ში კი აცხა­დე­ბენ, რომ ყო­ფი­ლი სამ­ხედ­რო მა­ღალ­ჩი­ნო­სა­ნი რუ­სე­თის სა­სარ­გებ­ლოდ სა­დაზ­ვერ­ვო საქ­მი­ა­ნო­ბას 20 წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში ეწე­ო­და. გავ­რცე­ლე­ბუ­ლი ინ­ფორ­მა­ცი­ით, ყო­ფი­ლი პოლ­კოვ­ნი­კი, რო­მე­ლიც ამ­ჟა­მად 70 წლი­საა, სა­ვა­რა­უ­დოდ, აგ­რო­ვებ­და ინ­ფორ­მა­ცი­ას ავ­სტრი­ის სამ­ხედ­რო-სა­ჰა­ე­რო ძა­ლე­ბის, სა­არ­ტი­ლე­რიო სის­ტე­მე­ბი­სა და მიგ­რა­ცი­უ­ლი კრი­ზი­სის შე­სა­ხებ. ის ასე­ვე ეჭ­ვმი­ტა­ნი­ლია ავ­სტრი­ე­ლი სამ­ხედ­რო მა­ღალ­ჩი­ნოს­ნე­ბი­სა და ავ­სტრი­ის ლტოლ­ვილ­თა ბა­ნა­კებ­ში არ­სე­ბუ­ლი ვი­თა­რე­ბის შე­სა­ხებ დე­ტა­ლუ­რი ინ­ფორ­მა­ცი­ის გა­და­ცე­მა­ში.ქვეყ­ნის პრო­კუ­რა­ტუ­რამ ფაქტთან და­კავ­ში­რე­ბით გა­მო­ძი­ე­ბა და­ი­წყო. მათი თქმით, ჯა­შუ­შის შე­სა­ხებ ინ­ფორ­მა­ცია "მე­გო­ბა­რი სა­ხელ­მწი­ფოს­გან" მი­ი­ღეს. ყო­ფი­ლი სამ­ხედ­რო მა­ღალ­ჩი­ნოს­ნის და­კა­ვე­ბას­თან და­კავ­ში­რე­ბით, ავ­სტრი­ის სა­გა­რეო საქ­მე­თა სა­მი­ნის­ტრო­ში რუ­სე­თის წარ­მო­მად­გე­ნე­ლი და­ი­ბა­რეს. ავ­სტრი­ის სა­გა­რეო საქ­მე­თა მი­ნის­ტრმა კი, დე­კემ­ბრის და­სა­წყის­ში მოს­კოვ­ში და­გეგ­მი­ლი ვი­ზი­ტი გა­ა­უქ­მა.რუ­სუ­ლი მე­დი­ის თქმით, და­კა­ვე­ბუ­ლის სა­ხე­ლი და გვა­რი ჯერ­ჯე­რო­ბით უც­ნო­ბია, თუმ­ცა, ცნო­ბი­ლია, რომ ის სამ­ხედ­რო საქ­მი­დან 5 წლის წინ წა­ვი­და. ად­გი­ლობ­რი­ვი ტე­ლე­არ­ხის ORF-ის ცნო­ბით, რუ­სეთს გან­სა­კუთ­რე­ბით აინ­ტე­რე­სებს ვი­თა­რე­ბა მიგ­რან­ტებ­თან და­კავ­ში­რე­ბით. "რუ­სეთს ის ასე­ვე მუდ­მი­ვად აწ­ვდი­და ინ­ფორ­მა­ცი­ას ავ­სტრი­ე­ლი მა­ღალ­ჩი­ნოს­ნე­ბის შე­სა­ხებ. მისი კო­დუ­რი სა­ხე­ლი იყო "იური", იგი რა­დი­ოს სა­შუ­ა­ლე­ბით იღებ­და და­ვა­ლე­ბებს, რო­მელ­საც თა­ნამ­გზავ­რის მეშ­ვე­ო­ბით გა­დას­ცემ­და. Kronen Zeitung-ის ცნო­ბით, მან და­ნა­შა­უ­ლი უკვე აღი­ა­რა და ად­გი­ლობ­რივ სა­გა­მო­ძი­ე­ბო უწყე­ბებს ელექტრო­ნუ­ლი ფოს­ტის სა­ი­დუმ­ლო მი­მო­წე­რე­ბიც გა­დას­ცა", - წერს გა­მო­ცე­მა.
ავ­სტრია ამ ფაქ­ტმა იმ­დე­ნად აღაშ­ფო­თა, რომ ქვეყ­ნის სა­გა­რეო საქ­მე­თა მი­ნის­ტრმა, რო­მე­ლიც ვლა­დი­მირ პუ­ტი­ნის ახლო მე­გობ­რად მი­იჩ­ნე­ო­და და რომ­ლის ქორ­წილ­შიც რუ­სე­თის პრე­ზი­დენ­ტმა მსოფ­ლიო მე­დი­ის­თვის და­უ­ვი­წყა­რი ცეკ­ვა შე­ას­რუ­ლა, მოს­კოვ­ში ვი­ზი­ტი გა­და­დო. კა­რინ კნა­ის­ლის გან­ცხა­დე­ბით, "სო­ჭის დი­ა­ლო­გის" სა­ხე­ლით და­გეგ­მი­ლი შეხ­ვედ­რა უვა­დოდ გა­და­ი­დო, რად­გან ეს ფაქ­ტი ძა­ლი­ან გა­არ­თუ­ლებს ავ­სტრია-რუ­სე­თის ურ­თი­ერ­თო­ბას".ჯერ­ჯე­რო­ბით ავ­სტრი­ი­დან რუსი დიპ­ლი­მა­ტე­ბის გა­ძე­ვე­ბის შე­სა­ხებ ინ­ფორ­მა­ცია არ ვრცელ­დე­ბა, თუმ­ცა რუ­სუ­ლი მე­დია ვა­რა­უ­დობს, რომ ფაქ­ტე­ბის გა­მოქ­ვეყ­ნე­ბის შემ­დეგ, ეს ნა­ბი­ჯი გარ­და­უ­ვა­ლია. რუ­სე­თის სა­გა­რეო საქ­მე­თა მი­ნის­ტრი სერ­გეი ლავ­რო­ვი ავ­სტრი­ის ქმე­დე­ბებს "მიკრო­ფო­ნის დიპ­ლო­მა­ტი­ას" უწო­დებს და ამ­ბობს, რომ მომ­ხდა­რით "უსი­ა­მოვ­ნოდ გაკ­ვირ­ვე­ბუ­ლია".
"ეს არ არის პირ­ვე­ლი ჯა­შუ­შუ­რი სკან­და­ლი, რო­მელ­შიც რუ­სე­თი ფი­გუ­რი­რებს. ოქ­ტომ­ბერ­ში ნი­დერ­ლან­დე­ბი­დან ასე­ვე ამ მი­ზე­ზით ოთხი რუსი დიპ­ლო­მა­ტი გა­მო­ა­ძე­ვეს. რომ არაფ­რი ვთქვათ, სკრი­პა­ლე­ბის თე­მა­ზე, რო­მელ­საც რუ­სე­თის წი­ნა­აღ­მდეგ საკ­მა­ოდ მძი­მე შე­დე­გე­ბი და რუ­სეთ­სა და ბრი­ტა­ნეთს შო­რის ურ­თი­ერ­თო­ბის კრი­ზი­სი მოჰ­ყვა.უკვე რთუ­ლია იმა­ზე სა­უ­ბა­რი, დარ­ჩა თუ არა რუ­სეთს ევ­რო­პა­ში მო­კავ­ში­რე­ე­ბი. არა­და, სკრი­პა­ლე­ბის საქ­მის შემ­დეგ, ავ­სტრია ერთ-ერთი ქვე­ყა­ნა იყო, რო­მე­ლიც რუ­სე­თის წი­ნა­აღ­მდეგ და­წე­სე­ბულ სან­ქცი­ებს არ შე­უ­ერ­თდა. იქ­ნებ დროა დავ­ფიქ­რდეთ, რას გვაძ­ლევს ყვე­ლა სა­ხელ­მწი­ფო­ში ჯა­შუ­შო­ბა ყვე­ლას წი­ნა­აღ­მდეგ მარ­ტო დარ­ჩე­ნის სა­ნაც­ვლოდ?!" - წერს Новая газета.
გა­მო­ცე­მის ცნო­ბით, რუ­სეთ­ში ვერ ხვდე­ბი­ან, რომ "ჯა­შუ­შო­ბის მე­თო­დე­ბი და­უძ­ველ­დათ. ახლა საქ­მეს ქორ­წილ­ში პუ­ტი­ნის ცეკ­ვი­თაც ვერ გა­მო­ას­წო­რე­ბენ", რად­გან ავ­სტრია სა­პა­სუ­ხო ქმე­დე­ბე­ბით იმუქ­რე­ბა.
ambebi.ge

No comments:

Post a Comment